İstanbul’da birçok sahibi, eski yönteme geri dönerek araç özelliklerini kağıda yazıp, araç camına yapıştırarak satışlarını gerçekleştiriyor.
Bir süredir devam eden ikinci el araç piyasasındaki durgunluk ve etkileşimi düşük ilanlar, vatandaşları alternatif yöntemlere itiyor.
Eski yöntem tekrar popülerlik kazandı
İlan sitelerinde bir aylık ücretsiz ilanların etkileşiminin düşük olması ve bir aydan sonraki dönemde artan ilan maliyetleri eski yöntemlerden biri olan ‘cam ilanlarının tekrar popülerlik kazanmasına neden oldu.
Öte yandan, uygulama içinde algoritma tarafından ilanları daha görünür hale getiren sistemler de ücretli olarak sunuluyor.
“Eski sisteme dönerek aracımın camına ilan yapıştırdım”
Otomobilini araç camına ilan yapıştırarak satışa çıkardığını belirten Orhan Akkaya, şu ifadeleri kullandı:
Araç satış sitelerinde araçlar sınırlı süre ile ücretsiz bir şekilde ilanda kalıyor. İkinci kez attığın zaman ise ücret ödüyorsun. O yüzden ben de eski sisteme dönerek aracımın camına ilan yapıştırdım. Ayrıca sitelerde ilanı öne çıkartmak içinde ayrı bir ücret ödüyorsun. Araç camına ilan yapıştırarak daha fazla kişiye ulaşmış oluyorum. Normal sitelere göre aranma imkanı da fazla oluyor. Sitelerde görüntüleme ve aranma sayısı sınırlı oluyor. Trafikte giderken bile araç camındaki ilanı daha fazla kişi görüyor. Ben bu tarz ilanları yollarda da çok fazla görmeye başladım. Bunun nedeni de sitelerde olan fiyatlardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
“Araç satış sitelerindeki ücret nedeniyle aracımın camına ilan yapıştırdım”
Yaklaşık 1,5 aydır aracını satmaya çalıştığını belirten Zafer Kıran ise şunları söyledi:
İlk aracımı siteye koymuştum. Bir ay sonunda ikinci ay için site ücret talep etti. Ben de bu yüzden eski sisteme dönerek aracımın camına ilan yapıştırdım. Bu şekilde arayan soran daha çok olmaya başladı. Ben yollarda da çok fazla görmeye başladım. İnsanlar bu şekilde aracı canlı görmüş oluyor ve ona göre numaradan arayabiliyorlar.
Haber Kaynağı: İhlas Haber Ajansı (İHA)